Fiumicelloi nyaralás

A Somogy Megyei Gyermekvédelmi Központ, Óvoda, Általános Iskola és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat I. számú lakásotthoni hálózatából a nagyszakácsi gyermekotthonból, és a marcali Százszorszép Gyermekotthonból 12 gyermek tölthetett el 6 napot, az Olaszországi Fiumicelloban.

A több évre visszanyúló Caldo Soriso alapítvány vezetőjének és tagjainak barátságának köszönhetően, vendéglátóink nagyon gazdag programmal várták a gyermekeket és három kísérőjüket.

Az első nap hosszú utazással telt. A késő délutáni órákban érkeztünk meg Fiumicelloba, ahol meleg szeretettel vártak bennünket Olasz barátaink.

4.jpg3.jpg2

A második napon, a délelőtti órákat városnézéssel töltöttük Grado városában. A délutánt, a város tengerpartján strandolással, fürdőzéssel, kagylógyűjtéssel töltöttük. Vacsora után ismerkedési esten vehették részt a gyerekek, ahol új barátságok szövődhettek és a régiek felelevenedtek.

A harmadik napon, a kora reggeli indulás előtt, mindenki felvett egy sárga egyen pólót, mely fontos üzenetet közvetített. A Fiumicelloi születésű, Giulio Regim fiatal újságíró, egyiptomi tragikus halálával kapcsolatosan, miszerint igazságot követelnek halálának titokzatos körülményeiről. Ezt követően, vendéglátóinkkal vonatra szálltunk és Velencébe utaztunk. Először a barátaink számára fontos események színhelyéül szolgáló templomot tekintettük meg, a Barilica de Santa Maria Georiosa dei Frarei-t. A Caldo Soriso alapítvány vezetője életének, fontos egyházi eseményeinek adott otthont. Az impozáns épület látvány mindenkit lenyűgözött. A sikátorokon keresztül haladva jutottunk el Velence egyik leghíresebb hídjához, a Rialthoz. Innen, utunk tovább vezetett, a világszerte híres Szent Márk térre. A kissé már megfáradt csapat ezt követően a sóhajok hídjának történetével ismerkedett meg, mely nagyon felkeltette az érdeklődésüket. A nap zárásaként, szuper gyors, emeletes vonattal utazhattunk vissza szállásunkra.

A negyedik nap délelőttjén, Fiumicello Ifjúsági Önkormányzatának Székházába tettünk látogatást, ahol megismerhettük szervezetük működését. A Magyar gyermekek Gyermekönkormányzatának képviselője, a hazai önkormányzat működésébe nyújtott betekintést. Ebéd után, egy kis pihenőt követően, ügyességi és kvíz játékokra került sor, az iskolák melletti játszótéren. A csapatokat az olasz és a magyar gyerekek közösen alkották, elősegítve az együttműködést. Este a Fiumicelloi lakosokkal, akik támogatják a Caldo Soriso alapítványt, grillpartin vettünk részt. A közel 100 fős meghívott vendég, nagy szeretettel és barátsággal fordult a magyar gyermekek és kísérőik felé. A vacsorát követően, a magyar és az olasz gyerekek közös focival vezették le a napot.

Az ötödik nap reggelén utunkat Trieszt felé vettük, ahol a San Giosto Várkastélyt látogattuk meg. A kastély várkapitányának történetét elmélyült figyelemmel hallgatták a gyerekek. A kastélyban megtekinthető kiállításokat nagy érdeklődéssel fogadták. A várfalról csodálatos panoráma tárult elénk Trieszt városáról. Az ebédet már Fiumicelloban fogyasztottuk el. Délután a gyerekek kedvéért Gradoba mentünk, ahol mindenkinek lehetősége volt költőpénzéből ajándékot és szuvenírt vásárolni. A nap és a hét zárásaként olasz misén vettünk részt.

A hatodik napon, a búcsúestet követően, nehezen indult a nap. Élményekkel gazdagon, új barátságokkal indulhattunk útnak hazafelé.

Ezt a felejthetetlen élményt, amit ez a hat nap nyújtott számunkra, a Kapaszkodó és az Együtt a holnapért közalapítványok finanszírozásának köszönhetjük.